Kurssit

Insoft on palvellut IT-yhteisöä Ciscon virallisella koulutustarjonnalla vuodesta 2010. Tältä sivulta löydät kaikki olennaiset tiedot Ciscon koulutuksesta.

Katso lisää

Cisco Learning Credits

Cisco opintopisteet (CLC) ovat suoraan Ciscon kanssa lunastettuja prepaid-koulutusseteleitä, jotka helpottavat menestyksen suunnittelua ostaessasi Ciscon tuotteita ja palveluita.

Katso lisää

Cisco Continuing Education

Cisco täydennyskoulutusohjelma tarjoaa kaikille aktiivisille sertifioinnin haltijoille joustavia vaihtoehtoja uudelleensertifiointiin suorittamalla erilaisia kelvollisia koulutuskohteita.

Katso lisää

Cisco Digital Learning

Sertifioidut työntekijät ovat ARVOSTETTUJA omaisuuseriä. Tutustu Ciscon valtuutettuun digitaaliseen oppimiskirjastoon ja kouluta itseäsi tallennettujen istuntojen avulla.

Katso lisää

Cisco Business Enablement

Cisco Business Enablement Partner Program keskittyy Cisco Channel Partnersin ja asiakkaiden liiketoimintataitojen terävöittämiseen.

Katso lisää

Kurssit

Insoft Services on auktorisoitu Fortinet-kouluttaja useassa Euroopan maassa.

Katso lisää

ATC Status

Tarkista ATC-tilamme valituissa Euroopan maissa.

Katso lisää

Kurssit

Insoft Services tarjoaa Microsoftille EMEAR-koulutusta. Tarjoamme Microsoftin teknistä koulutusta ja sertifiointikursseja, joita johtavat maailmanluokan ohjaajat.

Katso lisää

Kurssit

Extreme Networks Technical Trainingin kehitys tarjoaa kattavan progressiivisen polun associate-akkreditoinnista ammatilliseen akkreditointiin.

Katso lisää

ATP-akkreditointi

Valtuutettuna koulutuskumppanina (ATP) Insoft Services varmistaa, että saat korkeimman saatavilla olevan koulutuksen.

Katso lisää

 

Maailmassa, jossa teknologiat kehittyvät nopeasti, jokainen yritys - yritys - tarvitsee kumppanin, johon luottaa ja luottaa verkkoinfrastruktuurinsa sujuvaan ja turvalliseen toimintaan.

Katso lisää

 

Missiomme: Tarjota asiantunteva joukko moderneja ja huippuluokan verkkoautomaatiotaitoja markkinoille asiantuntijapalvelujen avulla.

Katso lisää

 

Maailmassa, jossa teknologiat kehittyvät nopeasti, jokainen yritys - yritys - tarvitsee kumppanin, johon luottaa ja luottaa verkkoinfrastruktuurinsa sujuvaan ja turvalliseen toimintaan.

Katso lisää

 

Maailmassa, jossa teknologiat kehittyvät nopeasti, jokainen yritys - yritys - tarvitsee kumppanin, johon luottaa ja luottaa verkkoinfrastruktuurinsa sujuvaan ja turvalliseen toimintaan.

Katso lisää

 

Maailmassa, jossa teknologiat kehittyvät nopeasti, jokainen yritys - yritys - tarvitsee kumppanin, johon luottaa ja luottaa verkkoinfrastruktuurinsa sujuvaan ja turvalliseen toimintaan.

Katso lisää

 

Maailmassa, jossa teknologiat kehittyvät nopeasti, jokainen yritys - yritys - tarvitsee kumppanin, johon luottaa ja luottaa verkkoinfrastruktuurinsa sujuvaan ja turvalliseen toimintaan.

Katso lisää

 

Autamme organisaatioita ottamaan käyttöön Software-Defined Networking (SDN) -ratkaisuja, kuten Cisco DNA:ta.Lisäksi tiimillämme on laaja kokemus Cisco DNA Centerin integroinnista kolmannen osapuolen järjestelmiin.

Katso lisää

 

Maailmassa, jossa teknologiat kehittyvät nopeasti, jokainen yritys - yritys - tarvitsee kumppanin, johon luottaa ja luottaa verkkoinfrastruktuurinsa sujuvaan ja turvalliseen toimintaan.

Katso lisää

Tiimimme

Koulutusvalikoimaamme kuuluu laaja valikoima IT-koulutusta IP-palveluntarjoajilta, mukaan lukien Cisco, Extreme Networks, Fortinet, Microsoft, muutamia mainitakseni, EMEA-alueella.

Katso lisää

SSBA – Soft Skills Training for Business Analysis

Ota yhteyttä

Voit olla meihin yhteydessä ja tiedustella koulutuksistamme täydentämällä yhteystietosi ja koulutuksen nimen oheen.

Tietosuojalauseke ja yksityisyys

Suostun vastaanottamaan sähköpostiviestejä ja/tai puheluita Insoft Services Oy: n tuotteista ja palveluista.
Hyväksyn, että tietojani kerätään ja käsitellään Insoft Servicesin tietosuojakäytännössä kuvatulla tavalla.

Close

SSBA – Soft Skills Training for Business Analysis

VARAA NYT
Kesto
3 päivää
Toimitus
(Online ja paikan päällä)
Hinta
Hinta pyydettäessä

Interacting effectively and harmoniously with your stakeholders and team members is crucial to your success as a business analyst. In this business analysis training course, you see how specific skills, behaviours, and attitudes can impact business analysis activities, and enhance your ability to become a key influencer on projects in your organisation.

  • Apply soft skills to increase your effectiveness as a business analyst
  • Elicit clear stakeholder requirements with ease
  • Present to high level stakeholders to gain buy-in
  • Apply visualisation strategies to facilitate critical thinking

The Value of “Soft Skills” for Business Analysis

Why soft skills are important in business analysis

  • Identifying soft skills for solution development
  • Recognising your soft skills challenges

Introducing the BA Interaction Model

  • Creating the business analysis context
  • The product/solution development life cycle

Aligning soft skills competencies to elicitation

  • Collaboration
  • Facilitation
  • Active listening
  • Communication
  • Conflict resolution
  • Negotiation

Communicating the Business Need: Making Presentations

Deploying strategic collaboration techniques

  • Collaborating with high level stakeholders
  • Communicating the business need

Presenting to the organisation

  • Gaining buy–in: formal presentation techniques
  • Selling strategies: the value of the elevator pitch

Developing Dynamic Elicitation Skills

Eliciting requirements

  • Facing key stakeholder elicitation challenges
  • Establishing a collaborative environment through questioning

Creating dynamic questioning strategies

  • Reviewing different question types
  • Generating dynamic questions with an innovative questioning model

Working with nonverbal communication

  • Developing active listening strategies
  • Visualising and prototyping to achieve clarity

Elicitation strategies for requirements workshops

  • Building value through iterative elicitation
  • Discussing the design/define dilemma
  • Creating focus for prototyping with SCAMPER

Facilitating Meetings

Develop the skills to become a “Complete Facilitator”

  • Defining the characteristics of effective facilitators
  • Improving interpersonal and observational skills

Creating an assertive facilitation climate

  • Presenting the meeting agenda
  • Designing meeting ground rules
  • Opening and documenting the meeting
  • Questioning techniques to guide youraudience
  • Pros and cons of listening techniques
  • Closing the meeting

Advanced Facilitation Strategies and Techniques

Building consensus

  • Techniques for bringing an audience to consensus
  • When consensus can fail
  • Handling disagreements and mitigation techniques

Handling behaviours

  • Dealing with difficult people and group disfunction
  • Conflict resolution strategies
  • Creating a remediation plan

Negotiating and Communicating Issues

Principles of negotiation

  • Best practices for effective negotiation
  • Techniques for sharing information
  • Ranking and ordering priorities
  • Building acceptance criteria

Uncovering and communicating issues

  • Developing a process for issue management
  • Capturing and vetting stakeholder issues
  • Preframing issues to the project team
  • Enabling informed stakeholder decision making

Visualisation Strategies to Enhance Communication

Visualisation techniques

  • Utilising user stories to clarify requirements
  • Telling stories with graphs and charts
  • Brainstorming with mind maps
  • Identifying process issues with models

Applying soft skills for influence and leadership

  • Identifying key course takeaways for immediate implementation
  • Building your personal action plan

Experience at the level of:

  • Introduction to Business Intelligence: Designing a Successful BI Programme (BIDSP), or
  • BCS Foundation Certificate in Business Analysis

Interacting effectively and harmoniously with your stakeholders and team members is crucial to your success as a business analyst. In this business analysis training course, you see how specific skills, behaviours, and attitudes can impact business analysis activities, and enhance your ability to become a key influencer on projects in your organisation.

  • Apply soft skills to increase your effectiveness as a business analyst
  • Elicit clear stakeholder requirements with ease
  • Present to high level stakeholders to gain buy-in
  • Apply visualisation strategies to facilitate critical thinking

The Value of “Soft Skills” for Business Analysis

Why soft skills are important in business analysis

  • Identifying soft skills for solution development
  • Recognising your soft skills challenges

Introducing the BA Interaction Model

  • Creating the business analysis context
  • The product/solution development life cycle

Aligning soft skills competencies to elicitation

  • Collaboration
  • Facilitation
  • Active listening
  • Communication
  • Conflict resolution
  • Negotiation

Communicating the Business Need: Making Presentations

Deploying strategic collaboration techniques

  • Collaborating with high level stakeholders
  • Communicating the business need

Presenting to the organisation

  • Gaining buy–in: formal presentation techniques
  • Selling strategies: the value of the elevator pitch

Developing Dynamic Elicitation Skills

Eliciting requirements

  • Facing key stakeholder elicitation challenges
  • Establishing a collaborative environment through questioning

Creating dynamic questioning strategies

  • Reviewing different question types
  • Generating dynamic questions with an innovative questioning model

Working with nonverbal communication

  • Developing active listening strategies
  • Visualising and prototyping to achieve clarity

Elicitation strategies for requirements workshops

  • Building value through iterative elicitation
  • Discussing the design/define dilemma
  • Creating focus for prototyping with SCAMPER

Facilitating Meetings

Develop the skills to become a “Complete Facilitator”

  • Defining the characteristics of effective facilitators
  • Improving interpersonal and observational skills

Creating an assertive facilitation climate

  • Presenting the meeting agenda
  • Designing meeting ground rules
  • Opening and documenting the meeting
  • Questioning techniques to guide youraudience
  • Pros and cons of listening techniques
  • Closing the meeting

Advanced Facilitation Strategies and Techniques

Building consensus

  • Techniques for bringing an audience to consensus
  • When consensus can fail
  • Handling disagreements and mitigation techniques

Handling behaviours

  • Dealing with difficult people and group disfunction
  • Conflict resolution strategies
  • Creating a remediation plan

Negotiating and Communicating Issues

Principles of negotiation

  • Best practices for effective negotiation
  • Techniques for sharing information
  • Ranking and ordering priorities
  • Building acceptance criteria

Uncovering and communicating issues

  • Developing a process for issue management
  • Capturing and vetting stakeholder issues
  • Preframing issues to the project team
  • Enabling informed stakeholder decision making

Visualisation Strategies to Enhance Communication

Visualisation techniques

  • Utilising user stories to clarify requirements
  • Telling stories with graphs and charts
  • Brainstorming with mind maps
  • Identifying process issues with models

Applying soft skills for influence and leadership

  • Identifying key course takeaways for immediate implementation
  • Building your personal action plan

Experience at the level of:

  • Introduction to Business Intelligence: Designing a Successful BI Programme (BIDSP), or
  • BCS Foundation Certificate in Business Analysis